Goede Food branding is meer dan alleen het aanleveren van tekst. Beeld en tekst moeten zo worden gecombineerd dat deze consumenten aansturen om jouw product af te nemen. Met food content is dat niets anders. Door unieke food content te maken, kun je een sterke campagne starten voor jouw concept. Wij geven je een aantal tips voor goede food content!
Werk samen met food professionals
Ook in de foodbranche is het belangrijk om aantrekkelijke foto’s en ideeën te bedenken. Als je mooi opgemaakte borden of mooie foto’s kunt maken van jouw product dan zijn mensen sneller geneigd jouw product af te nemen. Door food professionals in te huren kun je ervoor zorgen dat je aantrekkelijke recepten, foto’s en gerechten kunt maken.
Maak leuke recepten
Veel mensen hebben geen idee hoe ze met jouw product aan de slag moeten. Vaak kun je er namelijk veel meer mee dan mensen denken. Door goede recepten uit te werken kun je jouw potentiële klanten een duwtje geven in de goede richting. Zorg er daarnaast nog eens voor dat het begrijpelijke en makkelijke recepten zijn en kun je vervolgens een sterk klantenbestand opbouwen.
Maak een contentplan
Goede marketing is ook een kwestie van goede timing. Door content op het juiste moment in te zetten zorg je voor meer bereik en meer verkopen. Zorg er daarnaast voor dat je een plan maakt voor de komende maand. Hierdoor weet iedereen waar zij aan toe zijn en wanneer welke food content wordt geplaatst. Daarnaast krijg je dan ook beter inzicht hoe vaak je bepaalde food content post. Plaats je soms bijvoorbeeld te veel recepten, probeer dan eens een foto van een gerecht te plaatsen!